Κάθε χρόνο, στις 9 Μαΐου, γιορτάζουμε την ειρήνη, την ενότητα και τη συνεργασία στην Ευρώπη, καθώς και τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες που μας ενώνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η 9η Μαΐου είναι η επέτειος της ιστορικής «Διακήρυξης Σουμάν». Σε ομιλία του στο Παρίσι το 1950, ο Ρομπέρ Σουμάν, τότε υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας, πρότεινε μια νέα μορφή πολιτικής συνεργασίας στην Ευρώπη, η οποία θα απέτρεπε κάθε ενδεχόμενο πολέμου μεταξύ των ευρωπαϊκών λαών.
Όραμά του ήταν η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού οργάνου που θα διαχειριζόταν κεντρικά την παραγωγή άνθρακα και χάλυβα. Η συνθήκη για την ίδρυση του οργάνου αυτού υπεγράφη έναν μόλις χρόνο μετά. Η πρόταση του Σουμάν θεωρείται η απαρχή της σημερινής Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η 74η επέτειος της Ημέρας της Ευρώπης σηματοδοτεί και τα 50 χρόνια αποκατάστασης της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
Η ευρωπαϊκή οικονομική ολοκλήρωση βασίστηκε εξαρχής στους δύο πυλώνες της ενιαίας αγοράς και της Πολιτικής Συνοχής.
Η Πολιτική Συνοχής αναπτύχθηκε ως η κύρια κοινή επενδυτική πολιτική για την αρμονική ανάπτυξη των ευρωπαϊκών περιφερειών χωρίς αποκλεισμούς.
Η Ελλάδα έχει διαχρονικά ωφεληθεί από την Πολιτική Συνοχής. Αξιοποιώντας τους κοινοτικούς πόρους μέσω των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ εκσυγχρόνισε την οικονομία της, αναβάθμισε τις υποδομές της, ενίσχυσε την κοινωνική συνοχή της. Σήμερα η Ελλάδα είναι μία σύγχρονη χώρα με ανταγωνιστική οικονομία και σε αυτό συνέβαλε σημαντικά η Πολιτική Συνοχής.
Με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, Γέφυρα Χαρίλαου Τρικούπη, φωταγωγήθηκε το βράδυ της 8ης Μαΐου στα χρώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να υπενθυμίσει στους πολίτες να αξιοποιήσουν την ψήφο τους στις Ευρωπαϊκές Εκλογές της 9ης Ιουνίου.
Περισσότερες πληροφορίες για τη Γέφυρα
Η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο, που ολοκληρώθηκε το 2004, αποτελεί ορόσημο της Ελλάδας του 21ου αιώνα και αναδεικνύει τη σπουδαιότητα της κινητικότητας, συνδέοντας ανθρώπους και περιοχές. Με την ολοκλήρωση του έργου, έγινε πλέον πραγματικότητα το όραμα που είχε περισσότερα από εκατό χρόνια πριν, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Χαρίλαος Τρικούπης για τη γεφύρωση του στενού θαλάσσιου περάσματος μεταξύ του Ρίου και του Αντιρρίου.
Η μόνιμη σύνδεση μέσω της Γέφυρας εξασφαλίζει μεταξύ άλλων:
Μείωση του χρόνου διέλευσης στα 2½ - 5 λεπτά (σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 45 λεπτών με τα οχηματαγωγά πλοία πριν την κατασκευή της Γέφυρας)
Παροχή δημόσιας υπηρεσίας υψηλής ποιότητας, που εξασφαλίζει διέλευση με άνεση και συνθήκες ασφάλειας
Συνεχή λειτουργία, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών
Συνεισφορά στην περιβαλλοντική αειφορία της περιοχής
Η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου αποτελεί τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητοδρόμων. Βρίσκεται στο σταυροδρόμι δύο σημαντικών οδών και συγκεκριμένα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών (έργο παραχώρησης που διαχειρίζεται η Ολυμπία Οδός Α.Ε.) και του αυτοκινητοδρόμου Ιωαννίνων-Αντιρρίου (έργο παραχώρησης που διαχειρίζεται η Νέα Οδός Α.Ε.), οι οποίοι με την ολοκλήρωση της κατασκευής τους θα αποτελέσουν τμήμα ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων που θα συνδέει τις πιο σημαντικές ελληνικές πόλεις.
Η Γέφυρα διευκολύνει επίσης την επικοινωνία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας (και κατ’ επέκταση με τη Δυτική Ευρώπη) μέσω των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.