Δράσεις προβολής, ενίσχυσης και προώθησης του τουρισμού στον Δήμο Αθηναίων
Η τουριστική οικονομία αποτελεί απαραίτητο και σημαντικό παράγοντα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της τοπικής οικονομίας ενός προορισμού. Η επιτακτική ανάγκη για ολιστική προσέγγιση στην τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού διαφαίνεται και στον νέο ορισμό της αειφόρου ανάπτυξης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού δίνεται έμφαση στην ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών πτυχών του τουρισμού ενός προορισμού.
Αυτό σημαίνει ότι ο βασικός σκοπός του αειφόρου τουρισμού είναι η διατήρηση του περιβάλλοντος, το οποίο περικλείει κυρίως τα φυσικά (φυσικοί πόροι) και πολιτιστικά (πολιτιστικοί πόροι) χαρακτηριστικά ενός προορισμού, ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα διάθεσης του τουριστικού προϊόντος στην τρέχουσα και στη μελλοντική χρονική περίοδο χωρίς να επιβαρύνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων αυτού. Αυτό επιτυγχάνεται με τη βελτίωση των οικολογικών και οικονομικών συνθηκών, την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τον εμπλουτισμό και την παροχή υψηλής ποιότητας εμπειριών στους επισκέπτες, αλλά και την ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων στην τοπική οικονομία.
Βασική στρατηγική προτεραιότητα αποτελεί η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου διαχείρισης και προβολής του προορισμού, εναρμονισμένου όχι μόνο στις ανάγκες των κατοίκων και της Αθήνας αλλά και με βάση τις διεθνείς τουριστικές τάσεις που αναζητούν βιώσιμες και βιωματικές εμπειρίες και ταξίδια. Η ανάδειξη και προβολή της πολιτιστικής και τουριστικής ταυτότητας της Αθήνας θα γίνει μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική που θα συμπεριλαμβάνει τα παρακάτω:
- Σχεδιασμός ολοκληρωμένης στρατηγικής της πολιτιστικής και τουριστικής ταυτότητας της πόλης
- Ανάπτυξη συνεργασιών – δικτύωση με εγχώριους και διεθνείς πολιτιστικούς φορείς για την καλύτερη ανάδειξη του πολιτιστικού προϊόντος της περιοχής παρέμβασης
- Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και φόρα τουρισμού/ πολιτισμού και σε όσες διεθνείς διοργανώσεις δύναται να καταστεί αποτελεσματική προβολή του ανταγωνιστικού πολιτιστικού προϊόντος του προορισμού Προώθηση και επικοινωνία πολιτιστικών δραστηριοτήτων
- Ανάδειξη νέων εμπειριών που θα δημιουργηθούν από την αξιοποίηση του πολιτιστικού πλούτου της πόλης
- Διεύρυνση του πεδίου διάδοσης του πολιτιστικού προϊόντος στην περιοχή παρέμβασης
- Διοργάνωση σεμιναρίων και εκπαιδευτικών ημερίδων για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών στην ανάδειξη του πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος του προορισμού με βάσεις τις νέες τάσεις
- Ταξίδια εξοικείωσης & Διαδικτυακά ταξίδια εξοικείωσης σε φορείς ενδιαφέροντος για την περαιτέρω προβολή της Αθήνας ως βιώσιμος, ασφαλής και προσβάσιμος προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
- Διοργάνωση αποστολών προβολής & προώθησης (roadshows)
Επιπλέον το υποέργο 1 αφορά και στο συντονισμό, την παρακολούθηση, τη διοικητική και οικονομική διαχείριση και την επιστημονική υποστήριξη του συνολικού έργου.
Επιπλέον, για τις ανάγκες υλοποίησης της πράξης θα υλοποιηθούν επικοινωνιακές και προωθητικές ενέργειες που θα συμπεριλαμβάνουν ενδεικτικά:
- Επίσημος χάρτης της Αθήνας με χάρτη για τα ΜΜΜ, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία, σημεία ενδιαφέροντος, πράσινες διαδρομές και εμβληματικά κτήρια της πόλης των Αθηνών.
- Ειδικός χάρτης για ΑΜΕΑ.
- Επίσημος οδηγός της πόλης με θεματικές ενότητες και εξειδίκευση σε επιμέρους κατηγορίες όπως «Μουσεία της Αθήνας» καθώς επίσης και ειδική έκδοση σε braille μεταξύ άλλων.
- Ειδικό προωθητικό υλικό για το πρόγραμμα εθελοντών της πόλης
- Ειδικό υλικό προώθησης στο εξωτερικό (usb, τσάντες κ.λπ.)
Επίσης, στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης προβλέπεται ο σχεδιασμός και η δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών ανάδειξης του πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος της Αθήνας (ανοικτός διεθνής διαγωνισμός) και open source data. Πιο συγκεκριμένα η πράξη περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση μέρους της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αθήνας (πχ. αρχαιολογικού υλικού και μνημείων, εμβληματικών κτηρίων, μουσείων, εμπειριών, υπηρεσιών), ψηφιακών εφαρμογών περιήγησης και προβολής με τεχνολογίες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας καθώς και εκπαιδευτικών εφαρμογών για την αναβάθμιση του πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος της πόλης.
Ενδεικτικά, αφορά στα εξής:
α) στην ανάπτυξη ψηφιακής “mobile” εφαρμογής (με ακουστική ξενάγηση)
β) ειδικές διαδραστικές οθόνες κατά μήκους του αρχαιολογικού περιπάτου της πόλης όπου θα μπορεί ο επισκέπτης να ενημερώνεται για τα αξιοθέατα της περιοχής αλλά και τα πολιτιστικά δρώμενα ανάλογα με το προφίλ του και τα ενδιαφέροντα του.
γ) στη δημιουργία πλατφόρμας/ημερολογίου πολιτιστικών εκδηλώσεων, αθλητικών εκδηλώσεων, συνεδρίων, πρωτοβουλιών φορέων της πόλης μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω της οποίας θα παρέχεται ολοκληρωμένη και αναλυτική πληροφόρηση για τα ετήσια δρώμενα.
δ) Στην επέκταση του δικτύου πληροφόρησης επισκεπτών και την αναβάθμιση των σημείων πληροφόρησης επισκεπτών με διαδραστικούς πίνακες παροχής πληροφοριών για τους κατοίκους και επισκέπτες.
ε) Δημιουργία βάσης Δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά θα συμβάλουν αρχικά στην πλήρη και συνεχή αποτύπωση των στοιχείων που αφορούν την Αθήνα και τη θέση της στην τουριστική αγορά και εν συνεχεία θα αποτελέσουν την βάση αλλά και τον κατευθυντήριο οδηγό για όλες τις δράσεις του επιχειρησιακού σχεδίου της πόλης. Θα συμπεριλαμβάνει την Τράπεζα τουριστικών και πολιτιστικών δεδομένων και του Δορυφόρου Λογαριασμού, ένα εργαλείο πλήρους και ακριβούς αποτύπωσης της επίδρασης του τουρισμού στην τοπική οικονομία.
Τέλος, θα υλοποιηθούν ενέργειες προβολής για την προώθηση της Αθήνας ως ανταγωνιστικού, βιώσιμου, ασφαλούς, προσβάσιμου, πολιτιστικού και τουριστικού προορισμού. Συγκεκριμένα προβλέπεται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προωθητικής καμπάνιας για την προώθηση της πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης σε εξειδικευμένα μέσα προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και σε τουριστικά δίκτυα του εξωτερικού αλλά και μέσα από τη φιλοξενία εκδηλώσεων που ενισχύουν την ταυτότητα της.
Σε ποιους απευθύνεται
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. ΟΤΑ
Περίοδος υποβολής
από 2/10/2024 έως 31/12/2025
Οι προτάσεις υποβάλλονται μέσω του ΟΠΣ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://logon.ops.gr από την 02/10/2024 (ημερομηνία έναρξης υποβολής προτάσεων), ώρα 08:00 έως, αποκλειστικά, την 31/12/2025 (ημερομηνία λήξης υποβολής προτάσεων), ώρα 14:00 από τον νόμιμο εκπρόσωπο του Δικαιούχου. Ο Δικαιούχος μετά την επιτυχή υποβολή της πρότασης ενημερώνεται σχετικά μέσω του ΟΠΣ.
Σε περιπτώσεις εγγράφων, για τα οποία δεν είναι τεχνικά εφικτή η ηλεκτρονική επισύναψη/υποβολή (π.χ. χάρτες, σχέδια, κλπ), ο δικαιούχος υποχρεούται να τα αποστείλει στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης/ΕΦ στη διεύθυνση: ΕΧΕΛΙΔΩΝ 19, ΑΘΗΝΑ 11854 , εντός 10 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης από τον Δικαιούχο
Δεν θα γίνονται δεκτές προτάσεις εκτός των ανωτέρω προθεσμιών.
Πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προτάσεων, επιτρέπεται η επανυποβολή νέας πρότασης κατόπιν ακύρωσης της αρχικής πρότασης. Η πρόταση αξιολογείται βάσει της τελευταίας επιτυχούς/έγκυρης υποβολής.
Η περίοδος υποβολής των προτάσεων δύναται να λήξει σε χρόνο ενωρίτερο της ανωτέρω προσδιοριζόμενης ημερομηνίας, σε περίπτωση εξάντλησης της προς διάθεση συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης της παρούσας πρόσκλησης (άμεση αξιολόγηση). Η ενημέρωση των δυνητικών δικαιούχων γίνεται μέσω του οικείου ιστότοπου
https://athens2030.gr/